Wprowadzenie

Synapse.pl jest darmową platformą handlową, gdzie Użytkownicy zawierają błyskawiczne transakcje oparte na systemie portfela elektronicznego. Sens portfela to m.in. zerowy czas zwłoki między sprzedażą jednego, a zakupem innego przedmiotu oraz brak prowizji od przepływu środków (brak opłat za wystawianie i sprzedaż).

Każdy wystawiony przedmiot o wartości wyrażonej w jednostce "zł" jest samodzielną ofertą sprzedaży poprzez Synapse.pl na zasadach określonych w Regulaminie i niniejszej dokumentacji, a zapłata środkami "zł" poprzez Synapse.pl jest równoznaczna z zawarciem pełnej transakcji i Nabywca nie zaciąga innych zobowiązań względem Sprzedającego. Oznacza to, że Sprzedający w zamian za przedmiot przyjmuje wpływ do swojego portfela elektronicznego, którego zawartością może kupować przedmioty wystawiane przez innych Użytkowników.

Transakcje

Transakcja ma miejsce w Serwisie, czyli środki z portfela Nabywcy, który wcześniej doładował je lub zgromadził podczas sprzedaży, trafiają natychmiast do portfela Wystawcy.

Jako Kupujący:

Kliknij "Kup" na stronie oferty, wskaż adres wysyłki i zatwierdź przepływ środków. Kontrahent otrzyma je natychmiast razem z pozostałymi informacjami. Jego dane znajdziesz w zakładce Kupione, w szczegółach transakcji.

Jako Sprzedający:

Kliknij „Wystaw”, by dodać ofertę. Podaj jak najwięcej informacji o przedmiocie i określ, ile jednostek oczekujesz w zamian. Otrzymasz powiadomienie z detalami transakcji, gdy inny Użytkownik dokona przekazu środków za Twój przedmiot. Jeżeli nie znajdziesz Kontrahenta przed upływem 180 dni, oferta wygaśnie i będziesz mógł wystawić ją ponownie z menu Wystawione / Archiwum.

Wiele sztuk w jednej ofercie:

Jeżeli planujesz wymianę wielu identycznych przedmiotów, nie musisz wystawiać ofert dla każdego z nich. Określenie większej ilości sztuk pozwoli na zawarcie wielu transakcji w ramach jednej oferty. Oferta tego typu wygasa po wyczerpaniu zapasów lub po upływie 180 dni od wystawienia.

Wiele przedmiotów w jednej transakcji:

Jeżeli interesuje Cię kilka przedmiotów Użytkownika, możesz stworzyć grupę dodając każdy z nich doObserwowanych (). Obserwowane oferty łączone są w grupy według wystawiających, a przycisk zakupu znajdujący się pod każdą z grup pozwala Ci ująć daną grupę w pojedynczej transakcji.

Wysyłka:

Wystawca określa w ofercie ilość środków, jaką przyjmie w zamian za opłatę dostępnych usług przewoźnika. Jest ona doliczana do wartości przedmiotu. Jeżeli transakcja obejmuje kilka ofert, których opcje wysyłki różnią się, formularz transakcji udostępnia wybór spośród wszystkich opcji znalezionych w ofertach z zachowaniem hierarchii gabarytów Jeżeli wśród opcji wysyłki w jednej z ofert możliwy będzie tylko wybór paczki, zniesie on możliwość wyboru przesyłki listowej określonej w innej ofercie w grupie. Jeżeli jedna z ofert określa wyłącznie osobisty odbiór przedmiotu, tylko ta opcja będzie dostępna.

Promowanie

Skorzystaj z możliwości pomagających zwrócić uwagę innych:

1. Promuj swoje konto na stronie głównej

Użytkownicy wystawiający wiele przedmiotów, chcący zwiększyć rozpoznawalność swojego konta otrzymują do dyspozycji miejsce w kolumnie na stronie głównej. Odpowiada ono czasowi włączenia w Ustawieniach tej opcji promowania, co znaczy, że konta wyświetlane są w kolejności od najnowszej daty jej użycia. Jeżeli pojawią się nowi Użytkownicy i zechcesz wrócić na pierwsze miejsce, odśwież swój status. Wybrany okres zostanie doliczony do okresu pozostałego, a status promowania otrzyma nową datę. Kolumna wyświetla 150 miejsc. Promowanie konta wygasa po upływie wybranego okresu

2. Promuj ofertę w kategorii

Oferty są porządkowane według daty dodania lub wartości, jednak wystawiając swoją ofertę możesz skorzystać z promowania jej pozycji w docelowej kategorii i wyświetlić ją przed pozostałymi, niezależnie od parametrów, na których bazuje wybrane porządkowanie. Oferta wyświetli się w sekcji wyodrębnionej na początku listy. Jeżeli sekcję promowanych wypełni więcej ofert, możesz odświeżyć status promowania swojej oferty, co równocześnie przedłuży jej ważność.

3. Wyróżnienie oferty na liście

Podświetlenie kolorem tła Twojej oferty. Użytkownicy przeglądający daną kategorię chętniej klikną w ofertę różniącą się od pozostałych.

Wiadomości

Skontaktuj się z innym Użytkownikiem za pomocą przycisku na stronie oferty. Rozmowy dotyczące przedmiotów znajdują się w zakładce Wiadomości menu konta. Rozmowę z Kontrahentem możesz rozpocząć przyciskiem w szczegółach transakcji w zakładkach Kupione i Sprzedane menu konta.

Oceny

Ilość pozytywnych ocen świadczy o rzetelności w handlu. Usatysfakcjonowany Nabywca wystawi Ci ocenę, dzięki której Twoja wiarygodność, a wraz z nią atrakcyjność ofert wzrośnie. Jeżeli Ty jesteś Nabywcą i chcesz wyrazić opinię o Wystawcy, przejdź do zakładki Kupione i kliknij kciuk () przy transakcji, wybierz rodzaj oceny i dodaj komentarz. Ocenę można wystawić nie wcześniej, niż po 24 godzinach.

Bezpieczeństwo

Handluj z gwarancją bezpieczeństwa środków. Jeżeli przedmiot okaże się odbiegać od treści oferty lub nie otrzymasz go, możesz zgłosić nieudaną transakcję. Rozwiń jej szczegóły, kliknij flagę ( ) i opisz przyczynę problemu. Obsługa serwisu wezwie Twojego Kontrahenta do wyjaśnienia nieporozumienia. Sporna dyskusja będzie dostępna w zakładce Kupione pod przyciskiem menu Zgłoszenia. Jeżeli Wystawca nie zaproponuje polubownego rozwiązania lub rekompensaty, otrzymasz utracone środki. Analogiczne menu w zakładce Sprzedane jest przeznaczone na sporne dyskusje z Nabywcą, jeżeli zgłosi obiekcje do transakcji, w której byłeś Wystawcą.